Portre Fotoğrafçılığında Işıklandırma Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Düşen ışığın yönü, gölgelerin pozisyonunu ve yoğunluğunu (miktarını) belirler.

Cisim üzerine gelen ışığın bileşenleri arasında bir farklılık yaratmadan hepsini birden aynı oranda geçirme, yutma veya yansıtma özelliği gösteriyorsa ışığın karakteri değişmez.

Bu cisimlerin ışığa tepkileri nötr kabul edilir. Bu cisimler ışığın bileşenleri arasındaki dengeyi bozmadan aynı oranda yansıtarak, şiddetini değiştirerek veya tamamını yutarak ışığın toplam şiddetine etki eder.

Portre Fotoğrafçılığında Kullanılan Işık Aksesuarları

Kullanılan ışığın kaynağı ve şiddeti sonucu etkiler. Portre fotoğrafçılığında, amaca yönelik sert ve yumuşak ışık kaynakları kullanılmaktadır.

Sert Işık

Işık kaynağının büyüklüğü fotoğrafı büyük oranda etkileyen faktörlerden biridir. Küçük bir ışık kaynağından gelen demetler paralel olduğu için gölge ve aydınlık alanlar arasında keskin sınırlar vardır. Aydınlık ve karanlık arasındaki keskin ayrım güçlü kompozisyonlar yaratmaya yardımcı olabilir.

Yumuşak Işık

Doğal ortamda bulutlu havalar ve açık gölgelerdeki ışık, portre çekimi için idealdir.

Portre Fotoğrafında Işığın Yönleri

Cephe Işığı

Genellikle stüdyo fotoğrafçılığında ana ışık kaynağının yaratmış olduğu gölgeli alanları yok etmek için kullanılır. Cephe ışık kaynağı ne kadar yan olursa yüzün diğer tarafının gölgede kalış oranı da o kadar artar. Genel olarak cephe ışığı kaynağı pozisyonu konuya göre 45 derece yan ve 45 derece yukarıdır.

Yanal Işık

Işık, objenin üzerine yandan geldiği için rölyef etkisi yaparak dokuların ve sınırlarının ortaya çıkmasını sağlar ve form etkisi verir. Yandan aydınlatma, önden aydınlatma gibi günlük hayatta karşılaşabileceğimiz bir aydınlatma türüdür.

Portre fotoğrafında ışığın yönleri

Portre fotoğrafında ışığın yönleri

Tepe Işığı

Işık yukarıdan geldiği için tüm gölgeler aşağı doğru uzar, belli konumlarda belirli bir esneklik sağlar. Öğle güneşi buna verilecek en iyi örnektir.

Ters Işık

Işık, konunun arkasından fotoğraf makinesine doğru yöneldiğinde bütün gölgeler fotoğraf makinesinin üzerine düşer. Bundan dolayı objenin tümü gölgede kalır. Işık kaynağı konunun tam arkasında olduğunda ışığın varlığını ortaya koyan tek şey, konunun etrafında meydana gelen ışıklı çizgidir.

Alttan Işık

Konuların alttan aydınlatıldığı şekildir. Doğada mevcut olmayan bir aydınlatmadır. Bu tip aydınlatma doğal olmayan teatral etkiler yapar. İyi kullanılması zordur çünkü garip, gerçek olmayan fantastik etkiler oluşturur ve bunlar zorlama bir ifade taşır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir