Fotoğrafta Konu – Mesaj Uygunluğu Sağlanması

Gerek temel fotoğrafçılık, gerekse haber fotoğrafı açısından çerçeveye aldığımız görüntülerin, vermek istediğimiz mesaja uygun olması gerekir.

Haber fotoğraflarında dikkat edilmesi gereken konu muhabir tarafından yazılan haber metni ile uyum oluşturmasıdır. Yani fotoğrafa bakan haber metnini okumadan olay hakkında az da olsa bir bilgiye sahip olmalıdır. Hatta fotoğrafla meraklandırıp haber metnini okumasını sağlamalıyız.

Her fotoğrafın içerdiği bir mesaj vardır. Ancak bu mesaj fotoğrafı çeken ile fotoğrafı izleyen için aynı olmayabilir.

Yani fotoğraf çeken kareye aldığı objelerle veya kullandığı ışık ve renk ile izleyene bir mesaj vermeyi hedeflerken; izleyici daha farklı bir mesaj algılayabilir. Örneğin, portre veya ürün çekimlerinde güdülen amaç, izleyicinin dikkatini ana konuya çekmektir.

Makro ve portre çekimlerde objenin öne çıkması için fon bilinçli olarak flulaştırılır.

Makro ve portre çekimlerde objenin öne çıkması için fon bilinçli olarak flulaştırılır.

Daha modern bir tasarım yapılacaksa yerleştirme daha yaratıcı olabilir ancak fotoğrafçı, izleyicinin dikkatini, değişik yöntemler kullanarak, çektiği kişiye veya konuya yönlendirmek zorundadır. Bunun en iyi yöntemlerinden biri, arka planın flulaştırılmasıdır. Ayrıca bu tür fotoğraflar normal objektifle makro çekimler sonucunda da ortaya çıkar. Böylece insan gözünün alışkanlıklarından faydalanabiliriz: Bir insana baktığımızda, gözlerimiz ile ona odaklanırız ve çevrenin flu olmasını kabulleniriz çünkü almak istediğimiz ana bilgi için, çevre bilgileri önemsiz kalır.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.