Fotoğrafların Müşteriye Tesliminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar - Fotoğrafçılık Portalı

Fotoğrafların Müşteriye Tesliminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Nitelikli personel, işletmenin temel gücünü oluşturur.

Fotoğraf kartları, fotoğraf boyutları, fotoğrafların dijital ortamda hazırlanması bilgisi ile maliyet hesabı çıkarırken benimsenen yaklaşımlar ve hizmetin hesaplanması, teslime hazır fotoğrafların son kontrolünde dikkat edilmesi gereken noktalardır.

Fotoğrafların müşterinin talebi doğrultusunda istenen ölçülerde olup olmadığı, baskı yapılan kartın niteliği, seçilen albümün kullanılıp kullanılmadığı ve sipariş adetlerinin kontrolünün yapılması müşteri memnuniyetini oluşturmak ve tavsiye isteği yaratarak yeni müşteriler kazanmak son derece önemlidir.

Teslime hazır fotoğrafların adedi, siparişe göre kontrol edildikten sonra, baskı kalitesi açısından kalite kontrol biriminde kontrol edilmelidir.

Teslime hazır fotoğrafların son kontrolünde fotoğrafların adedi, siparişe göre kontrol edilmelidir. Teslime hazır fotoğraflar, daha önce işlenmek üzere her farklı birime gönderilirken kontrolünün yapıldığı düşünülürse son olarak, işin kabulü sırasında hazırlanan ve müşteri talebinin, işe ilişkin bilgilerin yer aldığı zarfla doğruluğu kalite kontrol biriminde onaylanmalıdır.

Günümüz stüdyolarına örnek

Fotoğrafların Maliyet Hesabının Çıkartılması

Fotoğraf Odaları, fotoğrafçıların yasal olarak bağlı oldukları yerlerdir. Eskiden dernek olan bu odalar daha sonradan Fotoğraf Odası adını almıştır.

Piyasada aktif olarak çalışan kişiler Oda’nın yönetiminde çalışır ve bu kişiler piyasa şartlarına, günün ekonomik koşullarına göre fiyat belirleyerek liste hâlinde stüdyolara sunar. Maliyet hesabı fotoğraf odaları tarafından verilen listeye göre yapılmaktadır. Fakat fiyatlar konusunda esneklik sağlanmaktadır, firmalar veya özel kişiler yaptıkları işin niteliğine göre kendi fiyatlarını belirlemektedir.

Maliyet hesabında; kira bedeli, personel ücretleri, malzeme giderleri, makine ve teçhizat, sigorta ve poliçe giderleri ile genel giderler gibi maliyet unsurları toplanır. Elde edilen toplam, ürün sayısına bölünerek birim maliyeti belirlenir. Fiyatlandırma, birim maliyetlerin üzerine, belirlenen kâr payının eklenmesiyle elde edilmektedir.

Stüdyo çekimlerinde firmalar arasında fiyat benzerliği bulunsa da açık alan çekimlerinde planlanan senaryolar üzerinden fiyatlandırma yapıldığı için firmalar veya kişiler arasında farklı fiyatlar olmaktadır.

İlginizi çekebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir