Siyah-Beyaz ve Renkli Filmler, Filmlerin Yapıları Hakkında Detaylı Bilgi

Tanım: Fotoğraf makinesine takılarak görüntünün saptanmasına yarayan, ışığa duyarlı, plaka ya da rulo olarak kullanılan gerece FİLM denir.

Başka bir deyişle; objektifin oluşturduğu görüntüyü kimyasal bir bileşikle saptamaya yarayan, ışığa duyarlı bir maddedir.

Yapısı: Siyah-beyaz bir film incelendiğinde 4 bölümden oluştuğu görülür:

Taşıyıcı taban: Fotoğraf sanatının bulunduğu ilk yıllarda film olmadığı için üzerine duyarkat sürülmüş camlar kullanılmıştır. Cam kolay kırıldığından esneyebilen ve kırılmayan maddeler üzerinde çalışmalar yapıldı. Selüloz nitrat denilen filmler bulundu. Bu madde esnek ve kırılmıyordu. Fakat çok çabuk alev alıp yandığından araştırmalar devam etti. Sonunda selülozasetat denilen bugün kullandığımız filmler bulundu. Bu filmlere SAFETY (yanmaz film) adı verildi.

Antikalo tabakası: Nesneden gelen ışınlar duyarkat tabakasını geçtikten sonra tabana değerek yansırlar. Bu yansımalar değişik ton ve görüntü bulanıklığına neden olur. Bu yansımaları önlemek için; taşıyıcı taban üzerine özel bir tabaka sürülür. Bu tabaka duyarkattan gelen ışınları emerek yok eder. Aynı zamanda üzerine duyarkat tabakası sürüldüğü için taşıyıcı taban (selüloz asetat) büzülmesini önler.

Duyarkat (emülsiyon):Duyarlı katman, antihalo tabakası üzerinde bulunan ışığa duyarlı, gümüş bromür kristallerinden oluşan bir tabakadır. Pozlandırılmış bir filmde ışık gören gümüş bromür tanecikleri (gren) siyah gümüşe dönüşür. Tabakanın ışık görmemiş kısımlarında ise hiçbir değişiklik olmaz.

Düzeltici tabaka: Filmin esnek hâlde kalmasını ve dış etkenlerden korunmasını sağlayan kısımdır.

Siyah-Beyaz ve renkli film örnekleri

Siyah-Beyaz ve renkli film örnekleri

Negatif filmlerde görüntü negatif denilen ters bir hâldedir. Yani konunun açık renkleri koyu ve koyu renkleri de açık olarak görülür. Siyah beyaz filmlerde bu açıklık ve koyuluk, saydamlıktan (kâğıtlarda beyazdan) siyaha kadar giden grinin tonlarıyla olur.

Herhangi bir film banyo edilip bir büyüteçle incelenirse görüntünün çeşitli yoğunluktaki on binlerce noktadan oluştuğu görülür. Fotoğrafçılıkta bu noktalara gren denir. İri grenli bir negatif filmden fazla büyütülmüş bir fotoğraf, parlaklığını kaybetmiş kaba bir görünümdedir. Bütün hızlı filmler, yavaş veya orta hızdaki filmlerden daha iri grenlidirler.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir