Fotoğrafta Dokuya Müdahale Etme ve Yeni Dokular ile Görüntü Oluşturma
Görüntü işleme programı yardımı ile yeni dokular oluşturabilir, mevcut bir dokuyu çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.
Şimdi birçok manipülasyon çalışmalarındaki fantastik kahramanlara benzeyen bir çalışma yapalım. Bunun için aşağıdaki görüntüleri kullanacağız. Görüntülerimizden biri daha önce programda oluşturulmuş bir çalışma. Diğeri de bir kaya dokusu.
Her iki resmi de açınız ve kaya dokusunu ölçekleyerek diğer resmin üzerine yerleştiriniz. Kaya katmanının opaklığını biraz azaltarak alttaki görüntüyü görünüz. Düzen> Dönüştür> Çarpıt ile aracını seçip ve kaya dokusunu yüze uyarlamaya çalışınız. Katman modunu “Çoğalt” yaparak opaklığı % 80 yapınız.
Yerleştirme işlemi bittikten sonra eksiklikler, fazlalıklar ,gözleri ortaya çıkarmak için gerek silgi gerekse rötuş araçları ile onarımları yapınız. “Soldurma ve Yakma” araçlarının yardımı ile biraz yüze ışık gölge veriniz. Bu araçları kullanırken dikkatli olunuz. Cilde biraz renk katmak için seçim yapıp yeni bir katman ekleyiniz ve “331’e 01” kodlu renk ile doldurunuz. Seçimi iptal edip yeni katmanın modunu “Renk” olarak uygulayınız.
Yüzün üst kısmına elips seçim aracı ile (geçiş yumuşatma 100 px) bir elips çiziniz. Ton / Doygunluk uygulaması ile biraz gölge düşürünüz. Seçimi iptal edip çok yumuşak bir fırça ile yüzün alt tarafını biraz silerek gölgeyi ön plana çıkarınız.
Yeni Dokular ile Görüntü Oluşturma
Bu örneğimizde sadece doku görüntülerinin yardımı ile bir uygulama yapacağız. Bunu yaparken hazır dokular ile beraber kendi oluşturduğumuz dokuları kullanacağız. Kullanacağımız hazır dokuları aşağıda görebilirsiniz.
İlk olarak 1500×1500 px. boyutlarında ve siyah arka plana sahip bir tuval açınız. Tekrar bir katman ekleyerek içini siyahla doldurunuz ve adını da “küçük yıldız” olarak isimlendiriniz. Bu katmana Filtre menüsünden miktarı 10, gauss ve tek tip seçenekleri ile parazit ekleyiniz. Yıldız olarak kullanacağımız bu noktacıkları biraz parlatmak için parlaklık 30, kontrast 75 seçimi ile parlaklık ve kontrast uygulaması yapınız. Katmanı çoğaltınız ve 100 ve 50 olmak üzere parlaklık ve kontrast uygulamasını bir kez daha yapınız.
Daha sonra büyüteç aracıyla sayfa görüntüsünü epeyce küçültünüz. “Ctrl+T” ile serbest dönüştürme aracını seçiniz. “Shift ve Alt” tuşları ile görüntüyü epeyce orantılı bir şekilde büyütünüz. Görüntüyü “Ters Çevir komutu ile siyahı beyaz, beyazı siyah hâle getiriniz. “Düzeyler” komutunu sırası ile 230, 1, 250 olarak uygulayınız. Daha sonra tekrar “Ters Çevir” komutu veriniz. Tekrar Ctrl+T komutu ile dönüştürme dörtgenini belge kenarına geri getiriniz. Katman modunu “Ekran” yapınız. Yıldızların bir merkezden doğru yayılma görüntüsünü engellemek için tekrar serbest dönüştürme aracını seçiniz ve köşesinden(döndürme imleci) 180 derece çeviriniz.
Ancak yukarı da gördüğünüz gibi yıldızlarımız çok monoton ve sıkıcı.
Silgi aracını alarak büyük yıldızların olduğu katmandaki büyük yıldızlardan birçoğunu silmeye başlayınız. Daha sonra katmanları birleştirip modunu “Ekran” yapınız. Klonlama aracınızı seçerek kaynağı klonla panelinden fırça ve saçılma etkilerini değiştirerek çalışmanızı daha doğal hâle getiriniz. Bu bölümde biraz sabırlı ve dikkatli olmamız gerekiyor. Daha sonra katmanı çoğaltınız. 8 değerinde gauss bulanıklığı uygulayınız. Katman modunu “Doğrusal Soldurma“ olarak belirleyiniz.
Renk dengesi menü yolundan mavi tonlamalı bir renkle katmanı renklendiriniz. Yeni bir katman ekleyiniz ve içini tamamen siyahla doldurunuz. Modunu doğrusal soldurma olarak ayarlayınız. Filtre menüsünden mercek parlaması ekleyerek ton doygunluk ayarları ile ortam rengine uyumlu hâle getiriniz.
İlk hazır dokumuzu açınız. Üzerinde uygun gördüğümüz bir bölümde elips seçim aracı ile daire seçimi yapınız. Filtre> Deforme Et> Küreselleştir komutu ile (normal, miktar 100) ile küremsi bir yapıya çeviriniz. Seçimi çalışma alanımıza aktarınız. Katman stilleri ile gezegen küremize iç ve dış ışıma uygulayınız. (Bu değerleri sizler çalışmanıza göre uygulayabilirsiniz. Küremizi seçiniz. Yeni bir katman açınız ve içini siyah ile doldurunuz. Boyutunu biraz küçülterek gauss bulanıklığı ekleyerek küre gezegenimizin gölgesi, ışık almayan bölümü olacak şekilde yerleştiriniz.
Sonuç aşağıda görülmektedir.
Gezegenimizin bir kopyasını alınız ve üst tarafına doğru taşıyınız (katmanlar birleştirilmiş olmalı) ve küçültünüz. Sanki bir uydu gibi. Bu arada gerçekçi görünmesi için gölgesini de ana gezegenin üstüne düşürünüz.
Diğer hazır dokumuzu açarak aynı gezegen oluşturma işlemlerini ona uygulayınız ve çalışma ortamımıza aktarınız. Aynı ışıklandırma çalışmalarını da ona uygulayarak kompozisyona uygun bir yere yerleştiriniz.
Ayrı bir katmanda çokgen kement aracı ile aşağıdaki şekilde gördüğünüz gibi bir seçim alanını oluşturup içini beyazla doldurunuz. Seçimi iptal edip bu şekle bir radyal bulanıklık ekleyiniz (miktar 100 yaklaşık). Üstüne bir de gauss bulanıklığı ekleyiniz.
Şekli çoğaltarak döndürerek sanki parlak bir ışık merkezi şekline sokmaya çalışınız. Şekli çoğaltmada kullanılan katmanlardan birine ya da ikisine, katman stillerinden renk kaplama ekleyip opaklığını epeyce düşürünüz.
Yeni bir katman ekleyiniz ve en üstte olmasını sağlayınız. İçine siyah doldurunuz ve “Doğrusal Soldurma” modu uygulayınız. Üstte oluşturduğumuz ışık merkezine denk gelecek şekilde bir “Mercek Parlaması” efekti uygulayınız. Devamında ton ve doygunluğu ile oynayarak ortam renklerine uyumlu hâle getiriniz. Sonuç aşağıda görülmektedir